Mai mulți șoferi se întreabă dacă este bine să umflăm anvelopele cu aer sau cu azot. Părerile sunt împărțite, dar dacă ne informăm cu atenție putem afla despre beneficiile azotului comparativ cu cele ale aerului.

Cauciucurile umflate cu azot își mențin mai mult timp presiunea. Azotul trece mai lent prin pereții unui cauciuc. Compoziția aerului conține 78% azot și 21% oxigen. Prin pereții anvelopei, acesta iese mult mai ușor, făcând ca presiunea să scadă. Asta face același lucru dar mult mai lent, ceea ce înseamnă că vom corecta presiunea din anvelope mai rar.

Vrei să te pregătești pentru sezonul rece? Comandă cauciucuri de iarnă și jante de la VADREXIM, și dacă ridici anvelopele de la sediu, poți beneficia de motaj la cumpărare și, pentru a fi sigur de presiunea anvelopelor pe o perioadă îndelungată, poți umfla anvelopele cu azot.

Caractericile azotului

Această proprietate a azotului de a-și menține presiune și de a nu-și modifica semnificativ volumul, a făcut ca mașinile de mare viteză, ca cele din formula 1 sau avioanele să folosească acest gaz în pneuri. Gradul de dilatare a azotului poate fi anticipat mult mai ușor, dar condiția majoră este ca acesta să aibă o puritate 100%, și astfel la o anumită temperatură putem cunoaște presiunea din anvelope.

Predictibilitatea presiunii în anvelope este vitală pentru cursele de mașini, doar pentru menținerea performanțelor, nu și pentru a le spori. Cum condițiile de desfășurare a curselor variază, tehnicienii echipelor pot ști exact ce nivel al presiunii este necesar pentru a nu scădea randamentul bolidului.

Structura anvelopei se uzează mai greu dacă acestea sunt umflate cu azot. Oxigenul trece prin straturile anvelopei și face ca inserțiile metalice să oxideze. Nu doar oxigenul este problema, ci și umezeala care este introdusă în anvelopă o data cu aerul, în schimb dacă folosim azot în loc de oxigen diminuăm deteriorarea anvelopelor si oxidarea/ruginirea unui set de jante aliaj sau jante tabla.

Studiile arată că posesorii de autoturisme în mare parte rulează cu anvelope la o presiune sub cea indicată, deoarece acestea pierd aer. O presiune cu azot ajută chiar și la eficientizarea consumului de carburant, cu condiția ca verificarea presiunii să fie făcută destul de frecvent iar scăderea presiunii în cauciucuri să fie între 2% și 7%.

Este destul de important gradul de puritate al azotului introdus. În cazul în care acesta are și conținut de oxigen, există riscul ca pe perioada verii presiunea în anvelope să crească  prea mult.

Cu toate că sunt păreri care accentuează ideea că diferențele nu sunt mari, în perioada caniculară a verii și înaintea unei călătorii mai lungi este recomandată e verificarea presiunii. Umflarea anvelopelor cu azot face ca drumurile la vulcanizare să fie mai rare.

Pentru a afla mai multe despre presiunea cu azot, caută aici mai multe detalii, și chiar alte detalii importante ce te pot ajuta în anumite situații.